Zasady

Comments: No comments

Aby ułatwić naszym forumowiczom zycie, zamieszczamy w portalu STR.

logo

ZASADY TURNIEJOWE

1.Zabezpieczenia kart: można stosować koszulki na karty etc bez zgody sędziego i graczy o ile ani karty ani koszulki znaczone nie są.

2.Zasady: obowiązują wszystkie standardowe zasady gry, włącznie ze wszystkimi zasadami przedstawianymi na tym forum i zasadami z działu FAQ ze strony www.doomtrooperfaq.republika.pl
Wszystkie karty traktowane są jako ich odpowiedniki z najnowszej wersji (Unlimited, np.: karta Infiltration limited daje 6 PZ mimo, że na karcie pisze 3 PZ). W wersji polskiej nie ma problemu – wszystkie karty ukazały się tylko w jednej wersji.
Obowiązuje Errata ze strony www.doomtrooperfaq.republika.pl oraz ewentualne poprawki wspomniane na tym forum. Oczywiście obowiązują również wszystkie inne powszechnie stosowane erraty.

Następujące karty są ANIHILOWANE po użyciu:

- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ

- CZĘŚCIOWE PRZEJĘCIE KONTROLI

- DAR LOSU

- PERGAMIN PRZEKLĘTEJ INKANTACJI

- POWIEW WĄTPLIWOŚCI

- PRZEJĘCIE KONTROLI

- PRZERWANIE LINII DOSTAWCZEJ

- SPOSOBNOŚĆ NATANIELA

- SZTORM CHAOSU

- UKRYTE SIŁY

- WIELKA WRÓŻBA

- WYMIANA

- ZAGUBIENIE

- ZAMÓWIENIE

Karty te do gry powrócić mogą tylko po wykorzystaniu karty DRUGA SZANSA.
Kolekcja to karty w talii, karty odrzucone, karty na ręku i rezerwa.

3.Dar kardynała: każdy gracz może na początku gry wykonać Dar kardynała (może to zrobić tylko raz!). Jeżeli po pierwszym dobraniu nie ma wojownika w ręku, może dobrać kolejne 7 kart, a poprzednie wtasować do talii. Jeżeli ma wojownika po pierwszym dobraniu może odrzucić pierwsze 7 kart i dobrać nowe.

4.Rozpoczynanie i kończenie gry: rozpoczynającego gracza wybieramy drogą losową. Gra kończy się w momencie kiedy jeden z graczy uzyska 25 PZ. Jeżeli mamy remis – gramy do momentu uzyskanie przez jednego z graczy 10 PZ przewagi. Kiedy, któryś z graczy nie może już dobrać kart z talii gra jest kontynuowana normalnie.

5.Limit czasu: nie przewiduje się limitu czasu.

6.Kolekcja: należy przynieść dokładny spis talii i przedstawić go sędziemu (o ile taki będzie na turnieju  ). Kolekcja musi być ułożona według następujących zasad:
-kolekcja składa się z talii i rezerwy
-talia to minimum 60 kart w tym 5 wojowników
-rezerwa to równe 25 kart – można z niej zrezygnować
-pomiędzy grami można dokonywać zmian pomiędzy talią, a rezerwą, ale tylko wymieniając karty w stosunku 1:1. Rezerwa zawsze musi liczyć 25 kart.
-kolekcja nie może zawierać więcej niż 5 kopii tej samej karty
-kolekcja może zawierać tylko 1 kopię karty częściowo zakazanej
-kolekcja nie może zawierać kart zakazanych i kart promocyjnych
-obowiązują ewentualne limity na kartach

7.Lista kart zakazanych i częściowo zakazanych:
KARTY CZĘSCIOWO ZAKAZANE (1 egzemplarz na kolekcję)

- ANIHILACJA

- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ*

- BOSKIE NATCHNIENIE

- BURZA CHAOSU (SZTORM CHAOSU)

- CHYTRA ZAGRYWKA

- CIOS DLA KARDYNAŁA

- CIĘŻKIE CZASY

- DAR LOSU

- DRUGA SZANSA

- ELIMINACJA

- FALA PRAWOŚCI

- GNIEW ALGEROTHA

- GRABIEŻ

- KOMORA KRIOTECHNICZNA

- NIEWINNA SZTUCZKA

- OKO ALGEROTHA

- OGRANICZONE ZASOBY*

- OSTATECZNE NATARCIE

- OSZUSTWO

- PŁOMIEŃ OCZYSZCZENIA

- PO NAMYŚLE

- PODAJ DALEJ

- PODWÓJNA POWINNOŚĆ

- POWIEW WĄTPLIWOŚCI

- POWOŁANIE

- PRZEJĘCIE KONTROLI

- PRZENIESIENIE

- PRZEPROGRAMOWANIE

- PRZERWANIE LINII DOSTAWCZEJ

- PRZYKRA NIESPODZIANKA

- SALA OBRAD

- SKRYTOBÓJCA

- WIELKA WRÓŻBA

- WYBIEG

- WYMIANA

- ZAGINIONY W AKCJI

- ZAGUBIENIE*

- ZAMÓWIENIE

- ZŁOTO DLA NAIWNYCH

- ZUŻYCIE

Oraz dodatkowo:

Z dodatku Mortificator:

- DON’T CALL AGAIN!

- EAT THIS!

- HASTY GETAWAY

- JOKER!

- POUND OF FLESH

* – BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ, OGRANICZONE ZASOBY oraz ZAGUBIENIE są zakazane jedynie w grach dwuosobowych. OGRANICZONE ZASOBY są zakazane również w grach 2-drużynowych.

Karty ZAKAZANE (nie można mieć ich w kolekcji) :

- BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ*
- MASKA WESTALEK
- OGRANICZONE ZASOBY*
- SAMOBÓJCZY ATAK
- WĘDROWNY SOKÓŁ
- WIECZNE PRZEKLEŃSTWO
- ZAGUBIENIE*
- KORPORACYJNE MACHINACJE

Oraz dodatkowo z dodatku Mortificator:

-DEAL WITH IT

-GOLGOTHA UNLEASHED

Oraz wszystkie karty promocyjne.

* – BEZLITOSNA EFEKTYWNOŚĆ, OGRANICZONE ZASOBY oraz ZAGUBIENIE są zakazane jedynie w grach dwuosobowych. OGRANICZONE ZASOBY są zakazane również w grach 2-drużynowych.

Aby uniknąć problemów na turnieju zamieszczam dokładny przebieg rozgrywki – zasady te obowiązują w każdej rozgrywce nie tylko na turniejach, chociaż często na nie uwagi nie zwracamy.

Przebieg rozgrywki:
Początek gry – losowo wybrany gracz rozpoczyna swoją turę - ma prawo zagrać pierwszą kartę, jeżeli jest to karta ZAGRYWANA W DOWOLNYM MOMENCIE. Jeżeli nie zagrywa takiej karty, kartęZAGRYWANĄ W DOWOLNYM MOMENCIE, może zagrać przeciwnik. I tak na przemian aż do momentu kiedy gracze już nie chcą zagrywać kart ZWDM. Akcje – gracz, którego aktualnie mamy turę wykonuje pierwszą akcję. Przeciwnik może skontrować kartą ZWDM lub spasować. Początek kroku 3 – przed odrzuceniem kart możemy zagrać karty ZWDM. Odrzucanie kart – równoznaczne z zakończeniem tury – przechodzimy do tury kolejnego gracza. W kroku 1 przed dobraniem kart, można zagrać karty ZWDM, gdzie pierwszeństwo ma gracz, którego aktualnie jest tura, potem przeciwnik itd. Krok 1 – dobieranie kart. Po dobraniu kart, pierwszeństwo w zagraniu karty ZWDM mam gracz “aktywny” czyli ten, którego mamy turę. Dalej wszystko przebiega identycznie.

Oto i były zasady turniejowe.

Jednak jeśli jesteście organizatorami turnieju możecie modyfikować nieznacznie STR tak aby powstały zasady opcjonalne np. ograniczenie jakieś karty do 1 w kolekcji czy tez dopuszczenie kart promo. Trzeba teżzaznaczyć iż praktycznie na każdym turnieju gramy zazwyczaj do 40 punktów zwycięstwa.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright: www.adamzyszkowski.pl